Informacija dėl skaitmeninių pažymėjimų

Naujienos

IŠVYKA Į ŠILUTĘ

2024 06 27

Birželio 26 d. grupė Centro darbuotojų vyko susipažinti su Klaipėdos krašto istoriniais ir kultūriniais ypatumais. Pirmiausia aplankėme Šilutės Hugo Šojaus muziejų, kurio istorija prasideda XIX a. pabaigoje, kai 1889 m. Šilokarčemos senąjį dvarą nupirko iš Klaipėdos kilęs dvarininkas Hugo Šojus. Jis buvo vienas iš žinomiausių Klaipėdos krašto žmonių, pasireiškusių Rytų Prūsijos ekonominėje ir kultūrinėje veikloje. Šiuo metu dvaro pastatų komplekse yra muziejus, restauracijos ir edukacijos centras, kur įkurtos restauracijos dirbtuvės, o jose darbuojasi tekstilės, metalo ir popieriaus restauratoriai, taip pat veikia edukacijos klasė. Muziejuje ir jo filialuose sukaupta 60 150 eksponatų. Dvaro ponia papasakojo intriguojančių istorijų ir pamokė dvaro etiketo paslapčių: vėduoklių kalbos ir kaklaskarių rišimo subtilybių. Vaišinomės šio krašto patiekalais - tantės pyragu ir kafija. Iš dvaro patraukėme Turgaus aikštės link. Klausėmės gidės pasakojimo apie Šilutės miesto istoriją, keliavome Lietuvininkų gatve, norėdami pamatyti žymiuosius „Šilutės sekretus“. Tai uždengti stiklu ir įmontuoti šaligatvyje unikalūs kambarėliai, kuriuose atkurtas praeities gyvenimas, vykęs istoriniuose Šilutės namuose XIX a. pabaigoje – XX a. pradžioje.

Toliau mūsų kelias vedė į Rusnę, kur jau laukė „Sambio“ laivo kapitonas Algimantas. Ragavome žuvienę, klausėmės kapitono pasakojimų ir gėrėjomis nuostabiais Nemuno deltos vaizdais. Grįžę iš plaukiojimo ėjome degustuoti „Anitos žuvų“ tautinio paveldo nusipelniusių rūkytos žuvies gaminių. Stebėjome visą procesą nuo žuvies išskrodimo, paruošimo, rūkymo ar džiovinimo iki patekimo ant mūsų stalo.

Kupini neišdildomų įspūdžių, patyrę įvairių nuotykių, namo keliavome vienu vaizdingiausiu ir turtingiausiu Lietuvos keliu – Panemune.