Informacija dėl skaitmeninių pažymėjimų
Plačiau

Naujienos

INFO diena

2023 02 10

 

Vasario 9 dieną APRC vyko Erasmus+ strateginių partnerysčių projekto Nr. 2020-1-IT02-KA204-079557 „Suaugusiųjų švietėjų kvalifikacijos tobulinimas" (AdUp) sklaidos renginys, kurio metu suaugusiųjų švietėjams, švietimo darbo organizatoriams bei vertintojams, besimokantiesiems pristatyti kiekybiniai bei kokybiniai projekto rezultatai.


Centro vadovas V. Zubras pasveikino gausiai susirinkusią auditoriją, pabrėžė didėjantį suaugusiųj švietėjų veiklos aktualumą organizacijose bei švietėjų kompetencijų ir efektyvaus jų panaudojimą svarbą praktinėje veikloje, ypač skatinant besimokančiojo motyvaciją.


Pirmasis pranešėjas M. Ablačinskas, Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro, tyrėjas pristatė Suaugusiųjų mokymosi poreikių tyrimo rezultatus. Kiekvieno suaugusiųjų švietėjo veikla bei kompetencijų gilinimo sritys turi prasidėti nuo besimokančiųjų poreikių žinojimo, jų atliepimo bei pavertimo profesinio tobulėjimo pagrindu ar naujų kompetencijų įgyjimu. Tyrėjas pristatė įvairiapusę besimokančiojo charakteristiką pagal skirtingus parametrus: amžių, lytį, jau turimą išsilavinimą, užimamas pareigas, šeiminę bei turtinę padėtį, gyvenamąją vietą ir kt. Pranešėjas pabrėžė, kad didžiausią dėmesį suaugusiųjų mokytojui reikėtų skirti turiniui, dėstymo laikui ir žinių perteikimo formai, o organizacijoms ar įstaigoms, organizuojančioms suaugusiųjų mokymus - geriau apgalvoti, t.y. pritaikyti prie besimokančiojo poreikių, siūlomas programas. Lektorius apgailestavo, kad tik nedidelis suaugusių žmonių procentas nori dalyvauti mokymosi visą gyvenimą veiklose, pavyzdžiui, Alytaus regione tik apie 7%.


Projekto intelektinių produktų rengėja J. Ručienė pristatė Erasmus+ projekto „ Suaugusiųjų švietėjų kvalifikacijos tobulinimas" (AdUp) kiekybinius ir kokybinius rezultatus. Pranešėja priminė, kad projekte jėgas sujungė 5 šalių suaugusiųjų švietėjų institucijos iš Italijos (koordinatorius), Austrijos, Graikijos, Vokietijos ir Lietuvos, projektas tęsiasi 29 mėnesius, projekto produktai sukurti ir prieinami 5 kalbomis, įvyko 4 tarptautiniai projekto partnerių susitikimai (2 nuotoliniu būdu, 1 – gyvai ir 2 – hibridiniai), Vokietijoje Cham mieste vyko suaugusiųjų švietėjų mokymai pagal projekte parengtą mokomąją medžiagą, kiekvienoje šalyje vykdytos keturios elektroninių laiškų kampanijos, pradžioje kreipiantis į galimai suinteresuotas institucijas ir pristatant projekto tikslus, vėliau supažindinat su projekto eiga ir jau pasiektais rezultatais bei pristatant galutinį projekto rezultatą.


Pagrindinio projekto tikslo - gerinti mokymo kokybę suaugusiųjų švietime – dėmesį sutelkiant į suaugusiųjų švietėjų žinias pritraukiant, motyvuojant ir įtraukiant besimokančius suaugusiuosius – buvo siekiama sukuriant 4 intelektinius produktus: AdUp Diagnostinę priemonę, AdUp Programą ir Modulinį kursą (5 moduliai atitinkantys 5 švietėjų kompetencijas), AdUp Masinį atvirą internetinį kursą ir Naudotojų tinklą.


Diagnostinė priemonė (Upskilling adult educators (aprc.lt), skirta mokytojui nusistatyti turimas žinias, įgūdžius ir kompetencijas, jas įsivertinti ir toliau tobulinti savo veiklą.

Modulinis kursas – programa ir mokomoji medžiaga - skirtas patobulinti suaugusiųjų mokytojų žinias, įgūdžius ir kompetencijas (Programa patalpinta Diangnostiniame įrankyje, o mokomoji medžiaga - MOOC platformoje). Mokymo programoje siekiama pateikti mokymosi veiklas, metodus, strategijas ir priemones, vertinimo proceso fazes ir veiklos efektyvumo refleksiją, apibrėžia kiekvieno skyriaus specifikacijas. Visa mokymo/-si veikla grindžiama žmogiškumo principais, skatinančiais įvairovę ir žmogiškąsias vertybes. Yra sukurti šie penki moduliai : 1. Efektyvus bendravimas ir sąveika; 2. Įvairovės valdymas; 3. Savirefleksija ir karjeros valdymas 4. Mokymosi veiklos planavimas; 5. Mokymo veiklos vykdymas.

Masinis atviras internetinis kursas MOOC (https://erasmusmoocs.thinkific.com/courses/adup-upskilling-adult-educators-LT). AdUp sukurta mokomoji medžiaga skaitmenizuota ir pateikiama susugusiųjų švietėjams ir besimokantiesiems skirtoje platformoje. Mokomoji medžiaga suskirstyta į 5 skyrius, 72 pamokas. Kiekvienas skyrius sudarytas pagal identišką struktūrą: skyrius padalintas į 3 pamokas, kiekvienai pamokai sukurti pamokos konspektai ir pateikti skaidrėse; po pagrindinės medžiagos seka papildoma medžiaga – vaizdo įrašai, infografikai ir kt. Toliau eina tam skyriui skirtos praktinės užduotys, atvejo analizės ir skyrių apibendrinantis testas bei nuorodos į mokomuosius šaltinius. Visi 5 skyriai apibendrinami jiems skirtu baigiamuoju testu ir žinių įvertinimu.

Kiti kokybiniai rezultatai: sertifikuotas priedas, leidžiantis į ES sertifikavimo sistemas integruoti suaugusiųjų mokytojų didaktikos kompetencijas, daugiausia dėmesio skiriant besimokančiųjų motyvacijai ir įsitraukimui bei rekomendacijos, kaip paveikti suaugusiųjų švietimo paslaugų teikėjų požiūrį vertinant ir tobulinant savo darbuotojų didaktines kompetencijas. Aišku, pažymėtinas ir AdUp tvarumas, kuris reiškia kad AdUp" vertinimas ir mokymosi medžiaga bus integruoti į suaugusiųjų švietimo teikėjų praktiką, gerinant mokymosi pasiūlymus per darbuotojų kompetencijų tobulinimą. „AdUP" diagnostinė priemonė ir MOOC infrastruktūra bei turinys bus prieinami suaugusiųjų mokytojams. Sertifikato priedas suteiks įstaigoms papildomus mokymo pažymėjimus. Rekomendacijų dokumente suaugusiųjų švietimo teikėjai ir kiti suinteresuotieji subjektai gaus įžvalgų, kaip tobulinti suaugusiųjų švietimo darbuotojų kompetencijas, kad būtų patenkinti besimokančių suaugusiųjų poreikiai.


Antroji INFO dienos dalis, kurią veda produkto kūrėja V. Preikšienė ir IT specialistas G. Miglinas, buvo skirta praktiniams užsiėmimas – Diagnostinio įrankio ir MOOC mokomosios medžiagos išbandymui. Dalyviai jungėsi prie prie Diagnostinio įrankio ir MOOC platformos, bandė nusistatyti savųjų kompetencijų tobulintinas sritis, prisijungti prie mokomosios platformos, peržvelgti mokomąją medžiagą ir sugrįžti į platformą, kuri švietėjui suteikia galimybę naudojant inovatyvius mokymo/si metodus įgyti kompetencijų reikalingų teikiant kokybiškas švietimo paslaugas.
INFO diena baigėsi apvaliojo stalo diskusijomis: dalyviai diskutavo, kaip reikėtų pakoreguoti mokomąsias programas, kad jos taptų patraukliomis besimokantiesiems, kaip ir kada jas reikėtų pasiūlyti, kokios svarbiausios švietėjo kompetencijos labiausiai motyvuoja besimokantįjį, kaip žinias padaryti naudingomis.

J. Ručienė, projekto koordinatorė