Skip to main content

LIETUVOS MOKYTOJŲ FORUMAS

2019 m. vasario 28 d. įvyko Lietuvos mokytojų forumas, kurio iniciatorius – europarlamentaras Antanas Guoga, pagrindiniai renginio organizatoriai – Vilniaus universitetas ir A. Guogos paramos fondas. Renginio tikslas – įkvėpti, motyvuoti, išgirsti ir dalintis naujausiomis žiniomis ir pasaulinėmis švietimo tendencijomis. Siekiama, kad motyvuoti, sumanūs mokytojai taptų teigiamų pokyčių švietimo sistemoje pagrindu nelaukiant 2025-ųjų.

Renginyje kalbėjo Europos Komisijos atstovas Rodrigo Ballester, akcentuodamas mokytojo profesijos svarbą ir potencialą, buvo aptartos ir EK priemonės, kuriomis skatinamas mokytojo kvalifikacijos kėlimas/mokymai.

EBPO (Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija) Švietimo ir įgūdžių direktorius Andreas Schleicher OECD pristatė tyrimą, kurio pagrindiniai klausimai susiję su mokytojo profesijos patrauklumu: kaip sėkmingiausios šalys pasirenka mokytojus, kaip skatina jų tobulėjimą, kokiais būdais siekiama, kad mokytojo profesiją rinktųsi tik patys talentingiausi ir t.t.

Richard Maaghul, ODEM.io ir Dr. Adel ElMessiry, ODEM.io kalbėjo apie Blockchain technologijos ateitį švietime.

Inovacijas, taikomas savo mokyklose, pristatė Jessika Herroelen ir Ellen Swerts (Belgija), Remigijus Pozniakovas (Lietuva), Valerie Reiter (Nyderlandai).

Apie mokytojo profesijos prestižą kalbėjo Klaus Hjortdal (Danija), prof. Tan Sun Teck (Singapūras), Jouni Välijärvi (Suomija).

Vyko diskusijos šiomis temomis: „Inovatyvi mokykla: neišvengiamybė ar tradicijų žlugdymas?” ir „Mokytojas – prestižinė profesija: kas ir kaip?”

Pranešėjai pristatė savo šalių švietimo sistemas, problemas, su kuriomis susiduria, naujus mokymo metodus. Mokytojai aktyviai dalyvavo diskusijose, pateikė klausimų pranešėjams, bendravo per pertraukas.

Daiva Radišauskienė